Privacy

Privacyverklaring Stichting Industrieel Erfgoed Hoogovens (SIEHO) 

Dit is de privacyverklaring van Stichting Industrieel Erfgoed Hoogovens, ingeschreven in het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel onder nummer 34151411. Door middel van deze privacyverklaring wil Stichting Industrieel Erfgoed Hoogovens duidelijk maken welke persoonsgegevens er worden verwerkt en het achterliggende doel van de verwerking.
De verwerking van persoonsgegevens omvat het opslaan, versturen, bewerken, gebruiken, etc. van persoonsgegevens. Deze privacyverklaring is uitsluitend van toepassing op Stichting Industrieel Erfgoed Hoogovens en niet op andere bedrijven die worden genoemd op onze website en dergelijken.
Tot slot zal er te allen tijde vertrouwelijk worden omgegaan met persoonsgegevens. Voor het uitoefenen van uw privacy-rechten, kunt u contact met ons opnemen via e-mailadres: sieho@tatasteeleurope.com.

Welke persoonsgegevens verwerken wij?

Vrijwilligers:
– NAW
– Contactgegevens
– Profielfoto
– IBAN
– Vragen / contactformulieren

Donateurs:
– NAW
– Contactgegevens
– IBAN
– Vragen / contactformulieren

Overige personen (bezoekers van ons museum of onze website):
– Contactgegevens
– Vragen / contactformulieren

Wij plaatsen ook met enige regelmaat foto’s op onze website van speciale evenementen of bijeenkomsten. Mocht u daar bezwaar tegen hebben, stuur dan een e-mail naar het bovenstaande mailadres.

Doel

Vrijwilliger en/of donateur zijn
Het verstrekken van uw persoonsgegevens is een voorwaarde om donateur/vrijwilliger te worden van Stichting Industrieel Erfgoed Hoogovens. Deze persoonsgegevens zullen worden verwerkt in ons donateuren-/vrijwilligersbestand.

Interne administratie
Om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen en om het museum en de stichting goed te kunnen beheren is het noodzakelijk dat wij een interne administratie bijhouden. Denk hiervoor aan onze boekhouding, vrijwilligersadministratie (planning), administratie m.b.t. bestuursvergaderingen (notulen) en evenementen, etc.

Een bezoek brengen aan ons museum
Als u tijdens reguliere openingstijden een bezoek brengt aan ons museum dan vragen wij u zich te melden aan de balie. Via onze website kunt u ook voor groepen of buiten reguliere openingstijdens een reservering plaatsen voor een bezoek.

Contact en vragen beantwoorden
Stuurt u ons een bericht, bijvoorbeeld via ons online contactformulier (algemene vragen, aanmelden als donateur en reserveren van bezoeken), dan verwerken wij uw persoonsgegevens om uw verzoek af te handelen of om op uw bericht te reageren. Daarnaast publiceren wij de contactgegevens van alle vrijwilligers (geen donateurs) op het afgesloten deel van onze website. In diezelfde omgeving kunt u de contactgegevens inzien van andere vrijwilligers en indien gewenst uw gegevens aanpassen en/of deels verwijderen (u kunt uw profiel ook onzichtbaar maken voor de andere vrijwilligers). Vindt u het niet wenselijk dat uw gegevens online beschikbaar zijn, dan kunt u daar bezwaar tegen maken via het bovenstaand mailadres. In dat geval verliest u wel de toegang tot het afgesloten deel van de website.

Nieuwsbrieven
Wij sturen donateurs en vrijwilligers met enige regelmaat informatie over acties en evenementen. Mocht u dit niet wenselijk vinden dat kunt u daar bezwaar tegen maken via het bovenstaande mailadres.

Functioneren website
Op onze website maken wij gebruik van trackers (gekoppeld aan een versleuteld IP-adres) om te kunnen zien hoeveel bezoekers er zijn geweest op onze website, hoe ze op onze website zijn gekomen en welke pagina’s ze hebben bekeken. Deze informatie gebruiken wij alleen voor functionele en statistische doeleinden. In geen geval delen wij deze informatie met anderen.

Grondslagen

Wij verwerken uw gegevens voor de bovenstaande doeleinden omdat dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst die wij met u hebben (bijvoorbeeld overeenkomst periodieke gift of vrijwilligersovereenkomst), omdat wij wettelijk verplicht zijn om uw gegevens te verwerken (bijvoorbeeld onze administratieplicht), omdat dit noodzakelijk is voor het behartigen van een gerechtvaardigd belang van de stichting of een derde (bijvoorbeeld uw gegevens online beschikbaar stellen zodat u deze kunt inzien en indien gewenst aanpassen) of omdat u toestemming heeft gegeven (bijvoorbeeld voor het online publiceren van een foto).

Ontvangers

Voor het verwerken van persoonsgegevens voor de bovenstaande doeleinden maken wij gebruik van externe leveranciers. In dergelijke gevallen sluiten wij altijd een verwerkersovereenkomst om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen.

Bewaartermijn
Uw persoonsgegevens zullen worden bijgehouden gedurende de duur van het donateur-/ vrijwilligerschap van Stichting Industrieel Erfgoed Hoogovens. Wanneer het donateur-/ vrijwilligerschap wordt beëindigd zullen uw persoonsgegevens na 7 jaar worden verwijderd door Stichting Industrieel Erfgoed Hoogovens in verband met onze wettelijke administratieplicht.
Contactformulieren die via onze website binnenkomen worden 1 jaar bewaard.

Rechten

Op grond van de Europese privacywet heeft u een aantal rechten. Zodoende heeft u recht op:

  • Inzage van uw persoonsgegevens;
  • Herstellen van uw persoonsgegevens;
  • Verwijderen van uw persoonsgegevens;
  • Intrekken van de toestemming voor het verwerken van uw persoonsgegevens;
  • Het opvragen van uw persoonsgegevens voor het doorsturen naar andere bedrijven;
  • Het maken van bezwaar op het verwerken van uw persoonsgegevens;
  • Klagen bij de Autoriteit Persoonsgegevens over de verwerking van uw persoonsgegevens (www.rijksoverheid.nl zie: Autoriteit Persoonsgegevens).

Wij hopen zodoende duidelijk te zijn geweest over de omgang met persoonsgegevens indien u donateur/vrijwilliger bent of wordt van Stichting Industrieel Erfgoed Hoogovens.
Indien u nog vragen heeft, schroom niet om contact op te nemen via bovengenoemd e-mailadres.